piątek, 23 września 2016

Torba do porodu - Szpital Bielany

Dostałam listę niezbędnych rzeczy do porodu w mojej szkole rodzenia, a że prowadzi ją Pani położna, która codziennie dyżuruje na Bielanach to ufam tej liście.
Dziś byłam na Rynku na Chełmińskiej, żeby oszczędnie dokupić to i owo. Mieszkam blisko rynku, więc było mi też wygodnie iść w jedno miejsce i kupić za jednym zamachem co potrzeba. I na Rynku można tego dokonać ;)
A lista jest taka:
DOKUMENTY:
  • dowód osobisty
  • karta przebiegu ciąży
  • wyniki badań: Grupa krwi, przy Rh- badanie na obecność przeciwciał anty Rh, WR, ostatnia morfologia i badanie moczu, GBS, HBV, HIV
NA CZAS PORODU:
  • T-shirt
  • szlafrok
  • duży ręcznik
  • ciepłe skarpety
  • klapki pod prysznic do immersji wodnej
  • kapcie
  • majtki
  • woda niegazowana
  • jedzenie (+ewentualnie sztućce, kubek- choć bywają zbędne, jak zdradzają mi Mamy Położnice)
  • aparat fotograficzny, jeśli chcesz rejestrować to ważne wydarzenie

NA CZAS PO PORODZIE:
  • 2 koszule nocne do karmienia piersią
  • skarpety (choć jest dość ciepło na porodówce, jak zdradzają mi Mamy "po drugiej stronie porodu" prosto z Oddziału Położniczego <3)
  • majtki jednorazowe kilka par
  • podkłady poporodowe (są w szpitalu, ale nie mają kleju- mogą "latać", co też wiem od Mam Położnic)
  • 2 ręczniki
  • 2 staniki do karmienia piersią
  • wkładki laktacyjne
  • przybory toaletowe

DLA DZIECKA:
  • "medykamenty", ubranka i pieluszki zapewnia szpital, ale możesz mieć swoje śliczne i kolorowe ;) a dla przezornych- pampersy zawsze można wziąć- nie trzeba się wówczas "prosić" (kolejna dobra rada od Mam Położnic)
  • ubranko na wyjście ze szpitala (zimą np.: kombinezon, kocyk, ciepła czapka...)

    EDIT: (dodaję jeszcze kilka podpunktów z porad doświadczonych Mam- dzięki za Wasze uwagi! <3 )
  • pieluszki tetrowe
  • podkłady jednorazowe
  • chusteczki lub waciki z wodą- do podcierania przy zmianie pampersa
A co do mojej wizyty na Rynku- polecam jeśli potrzebujecie większej ilości biustonoszy do karmienia. Na Rynku kosztują już od 15-20 zł, a są całkiem spoko :) 75% bawełny, 25% spandex (ale są również 100% bawełny)



10 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Na wielu stoiskach z biustonoszami, mają po jakimś modelu do karmienia. ja ten kupiłam przy drogerii. odprułam kokardkę więc może lepiej wygląda ;)

      Usuń
  2. W poprzedniej ciazy tez mialam takie biustonosze na poczatku, po praniu niby sie z nimi nic wielkiego sie nie stalo, ale podtrzymywać to one raczej nie podtrzymuja i nie eksponuja biustu:) na poczatek kiedy nawal pokarmu i nie wiadomo jak to bedzie z rozmiarem polecam je, a potem jak sie wszystko unormuje kupic ladny, porzadny i seksowny biustonosz :) Majtki ja polecam wielorazowe siateczkowe. I pampersy rzeczywiscie miec swoje, dla malucha jakis kocyk no i pieluchy tetrowe. :) butelke do picia najlepiej taka 0,75 l ze smoczkiem, bo po porodzie ciezko duza przechylac albo przelewac sobie do kubka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. te biustonosze kupiłam konkretnie pod poród ;) później będą bardziej "ludzkie" :D

      Usuń
  3. Poza dokumentami to ta lista jest teoretyczna,a w praktyce jest inaczej.
    Sama dwa razy dostawałam od nich listę rzeczy do szpitala,a w praktyce wg tej listy miałam dużo albo i mało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mari wam - podpowiedz- co byś dodała/odjęła?
      słyszałam że warto podkłady jednorazowe dla dziecka zabrać, zapewne "coś" do pupy przy zmianie pampersika (chusteczki, lub waciki i woda- jak kto bardziej eko). czekam na odpowiedź! dzięki za Twój głos ;)

      Usuń
  4. ja polecam kuchenny ręcznik papierowy ;) po prysznicu lepiej w 'tych' miejscach wycierać się takim, niż zwykłym bo po porodzie cały czas coś leci i papierowy jest po prostu bardziej higieniczny i delikatniejszy ;) nawet zamiast papieru toaletowego jest lepszy zwłaszcza jak ma się szwy. koszule mogą przydać się ze trzy bo przy poporodowym szale hormonalnym można się mocno pocić no i łatwo się poplamić podczas spania. ubrania na wyjście dla siebie i dziecka można zostawić przygotowane w domu bo i tak ktoś po Was przyjedzie a torba do szpitala będzie mniejsza ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja polecam kuchenny ręcznik papierowy ;) po prysznicu lepiej w 'tych' miejscach wycierać się takim, niż zwykłym bo po porodzie cały czas coś leci i papierowy jest po prostu bardziej higieniczny i delikatniejszy ;) nawet zamiast papieru toaletowego jest lepszy zwłaszcza jak ma się szwy. koszule mogą przydać się ze trzy bo przy poporodowym szale hormonalnym można się mocno pocić no i łatwo się poplamić podczas spania. ubrania na wyjście dla siebie i dziecka można zostawić przygotowane w domu bo i tak ktoś po Was przyjedzie a torba do szpitala będzie mniejsza ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. SzpitL nie zapewnia nic dla dziecka. Ubranka, pieluszki, pampersy, absolutnie WSZYSTKO trzeba mieć swoje.

    OdpowiedzUsuń