wtorek, 20 września 2016

Szkoła Rodzenia Maleństwo- Toruń

Chodzimy od kilku ładnych tygodni do tej szkoły. Jestem bardzo zadowolona, bo Pani Janka jako kobieta z charakterem, mówi o wszystkim wprost i bez ogródek.

fot. Lech Kamiński Gazeta Pomorska

Wiem technicznie jak wygląda 1 i 2 faza porodu. Wiem jakie pozycje mogę przyjąć do ostatniej fazy. Wiem że mam zabiegać o swój komfort na sali porodowej, nawet jeśli położna proponuje coś innego. Wiem, że mam prawo do stworzenia planu porodu i mogę się nie krępować, aby go przedstawić na toruńskiej porodówce. Teraz już wiem, że mam prawo być przy wszystkich badaniach mojego maleństwa, gdy już przyjdzie na świat. Wiem też jaki szeroki jest wachlarz możliwości lagodzenia bólu porodowego i z jakich mogę korzystać. Są i takie z których skorzystać nie będę chciała- i to wiem po szerokim opisie metod przez Panią Jankę. No po prostu czuję się nareszcie wyedukowana. I ważne jest to żebym zabiegała o swój komfort, ale także współpracowała z personelem żebyśmy wszyscy razem pomogli przyjść Irence na świat. Poza tym poznałam metodę otulania malucha i 5stopniową metodę uspokajania noworodka- metodę dr. Karpa. Polecam się zapoznać!


No i poród to nie cierpienie! Cierpi człowiek w hospicjum. A matka rodząca w bólach nie cierpi, bo jest to ból tak bardzo sensowny jak żaden inny na tym świecie- to też sentencja Pani Janki ;)
Powodzenia ciężarówki!
Polecam Wam Szkołę Rodzenia Maleństwo! Oczywiście ćwiczenia również są- prowadzi je Pani Aldonka. Niezwykle ciepła osoba.

fot. Szkoła Rodzenia Maleństwo

1 komentarz:

  1. Pani Janka to głównie mówi o sobie. Tez do niej chodziłam i po porodzie byłam najgorzej przygotowana do opieki nad dzieckiem ze wszystkich dziewczyn. To że zajęcia z karmienia piersią były teoretyczne to był już szczyt wszystkiego. Głupiej lalki nie chciało jej się przynieść i pokazać co i jak.

    OdpowiedzUsuń